לאחר קיץ חם ויבש

לאחר קיץ חם ויבש

לאחר קיץ חם ויבש נוכל להתחיל להכין את הגינה לשנה חדשה ולהפריחה לקראת חגי תשרי! במקומות שהתייבשו שתילים ישנים יש לפזר קומפוסט, להפוך את הקרקע על מנת שנוכל לשתול פרחי חורף וצמחים רב שנתיים לקראת העונה החדשה

מדשאה: זה עתה הופיע המזיק בצורת זחל הנקרא “פרודניה”. גורם לנזקים כבדים בכרסום ואכילת הדשא. נוכל להדביר את המזיק על ידי מקס גארד(של חברת סקוט), שהוא משולב גם כדשן וגם כקוטל את התולעים או הדברה אורגנית – “פרוביט”. במידה ומופיעים כתמים יבשים בצורת קרחות זוהי פיטריה, המתפשטת במהירות בתקופה זו. לכן, נשתמש בריסוס ע”י סיסטאן או בהדברה אורגנית – “נימגארד”. אל נתרגש יותר מדי מפגעי הדשא כי בתחילת הגשם הראשון מתחדשים הדשאים ונעשים ירוקים.

שיחים: נגזום את הפרחים היבשים והעלים שקמלו ונדשן עם אוסמוקוט של חברת “סקוט” חצי כוס לשיח. שיחים מומלצים לשתילה בעונה זו,אלמנדה צהובה ואדומה,הדס טרטיני קיים במגוון עיצובים, דיפלדניה שפורחת בצבע בורדו עז ומגוון גדול של יסמינים בעלי עלים ריחניים ומבריקים וכשר מבחינת ההלכה היהודית. רוסליה עם פרחים אדומים לשמש ומנדיבילאה פרחים ורודים לחצי שמש.

עציצים ואדניות: לקראת חגי תישרי זה הזמן לרענן את המיכלים בצמחים חדשים שנוכל ליהנות ממגוון של פריחה בחגים.ניתן לראות כבר בימים אלו ניצנים של פרחי חורף כגון סלסלי כסף אמנון ותמר ננסי ופרח ענק ולובליה.בנוסף ניתן עדין לשתול וינקה וליהנות ממנה עד חודש דצמבר.יש לדשן את האדמה בדשן מגורען לפני כל שתילה.

עצי פרי: מבחינת ההשקיה, לא פחות מ- 40 ליטר פעמיים בשבוע. יש לדשן בדשן אורגני הנמצא במשתלה, שפר פלוס חצי כוס בדלי מים ולהשקות. חשוב לדעת כי דישון של עצי פרי בעונת הסתיו חשובה מאוד. העץ לאחר הנבת הפרי זקוק חיזוק לקראת העונה הבאה.

• בל נשכח את צמחי התבלין והמרפא. ניתן להנות בעונת הסתיו ממגון גדול של תבלינים שישרתו אותנו בבישולי החג, פטרוזיליה שמיר כוסברה בזיליקום ועוד הרבה אחרים שמתאימים גם לתה. לאלו שיש כבר בגינה יש לדשן באוסמוקוט ולהשקות פעמיים בשבוע או בדישון אורגני נוזלי המומלץ במשתלה.

• בברכת חג שמח ושנה טובה!

בודק...