גינת ירקות גם במיכלים

גינת ירקות גם במיכלים

הגידול במיכלים מקובל מאד בשנים האחרונות והוא נקרא בהגה המקצועית “גידול במצע מנותק”. הוא מאפשר לגדל ירקות גם למי שאין לו גינה בכלל, או למי שאין לו אפשרות לשתול בגינה בגלל אדמה לא טובה.

בנוסף ירקות במצע מנותק מאפשר בקרת השקיה גבוהה יותר ויכולת טיפול קלה. גודל המיכל אינו מחייב. ניתן לגדל בכמות קטנה במיכלים קטנים ולהיפך. יש לשים דגש על עומק המיכל וניקוז טוב שיאפשר למים לצאת. רצוי להשתמש באדמת תערובת איכותית.

למתמצאים בדבר ניתן לשתול באדמה ללא דישון, מה שיאפשר לגדל אירגון אורגני!

כלי עבודה ידניים קטנים מאפשרים טיפול קל ונוח כאשר שותלים במיכלים (עט חפירה, מגרפה ומזמרה), מה שמאפשר גם אחסון נוח של הכלים עצמם במחסן.

המקום לגידול הירקות חשוב מאד להצלחת הגידול. רצוי שטח החשוף לשמש מלאה או לכל הפחות חלק מהיום.

ההשקיה תתבצע עם מזלף או עם צינור בהשקיה ממוחשבת בתדירות יחסית גבוהה. יש לשים לב כי אדמת תערובת מתייבשת מהר. ניתן גם לזרוע וגם לשתול שתילים קטנים, ירקות מסוגים שונים, כגון: ירקות קיץ: חצילים, מלפפונים, קישואים, עגבניות, תירס, עשבי תיבול, עלים כגון סלרי, בצל ירוק, שום, פלפלים ועוד הרבה אחרים.

טיפול ודישון אשר נדרש במהלך הגידול של הירקות הוא לרוב הדברה ממחלות עלים שניתן לרסס נגדם בהדברה אורגנית כגון “נימגארד” או בהדברה כימית כמו “קוצייד”. בדישון לרוב אין צורך, מכיוון שאילו גידולים קצרי מועד. במידה ודישנו בתחילת השתילה, אין צורך לדשן במהלך הגידול למעט פעם אחת בדשן נוזלי לירקות ותבלינים.

בהצלחה!

בודק...