צמחים ריחנים לעונת הקיץ

צמחים ריחנים לעונת הקיץ

הרבה מאיתנו חולמים על הרגע בו נגיע הביתה, לפינה שלנו נוכל להתרגע וליהנות ממה שאנחנו אוהבים. מהמראות אותם אנו מטפחים לטעמנו מכוס משקה צונן, מוסיקה טובה ואולי גם שילוב של תחביב כל שהוא. עד כה הזכרנו את חושי הטעם, השמיעה הראיה והמישוש ומה עם חוש הריח? במקום קטורת מעשנת או מטהר סינטטי ניתן ליהנות מריח של פרחים, כל אותם ריחות שנתן לנו הטבע וניתן לשתול אותם בגינה או בעציץ במרפסת ואפילו בבית.

אפרת אראל, מתכננת גנים במשתלות גבעת ברנר, ממליצה על צמחים ריחנים לעונת הקיץ:

יסמין רפואי:
צמח נאה וחסון המדיף ניחוח. הצמח הוא המקור החשוב ביותר להפקת השמן האתרי בעל ריח היסמין המהולל. נקרא גם “יסמין המשוררים” על שום השירים הרבים שנחרזו לכבודו. יכול לטפס על מבנים וגדרות, וניתן גם להשעינו על תומך ולתת לו להיפך לשיח.

פטוניה סגולה Violacea:
מתאים לכדים אדניות וסלסילות תלויות. מומלץ לשתול בתחילת הקיץ ובסתיו. הפטוניה הסגולה כהה בעלת ריח ענוג במיוחד. מגיעה לגובה 25 ס”מ מתאים לשמש מלאה וחצי צל.

גרדניה יסמינית:
שיח שניתן לגדל גם כצמח בית,בעל פרחים לבנים גדולים וריחנים. כדי להצליח בגידולו יש לשמור על קרקע לחה וחומצית (יש דשן לצמחים חובבי חומציות) ולשמר על הצמח מפני קרה.

צסטרום לילי:
שיח ירוק עד הפורח בקיץ בלבן. מדיף ריח חזק מתקתק מאוד ומכאן זכה גם לכינוי “מלכת הלילה”. השיח מגיע לגובה של שני מטר, רגיש לקרה, מושך ציפורים. מומלץ לגזום באביב לקבלת צמח צפוף ורענן.

אלמון הודי:
מטפס נכרך הפורח בקיץ ולתך הסתיו. ניתן להשעינו על קירות או על פינות פרגולות לבישום האווירה מדיף ריח חזק בשעות הערב. הצמח רגיש לקרה מתאים לשמש מלאה וחצי צל.

בת שבע:
צמח מומלץ וקל לגידול בעל עלים מאורכים ובשרניים, כותרת התפרחת דמוית כוכב ועבה (כמו עשויה משעווה ומכאן הכינוי “צמח השעווה”). הפרחים נודפים ריח. מתאים לבית ולמרפסת לאזורים מוצלים ניתן לעצבו על תיל ולהכנות לו מראה כדורי ועגול.

סטפנוטיס:
מטפס ירוק עד המאופיין בפריחה ריחנית לבנה בקיץ, בעת הפריחה מומלץ לדשן את הצמח. הצמח רגיש לקרה ורוחות אך במיקום טוב וטיפול נאות יאריך שנים. מומלץ כמטפס על עמוד או קשת, ניתן להציבו גם בבית על אדן חלון או בסמוך.

מיני הדרים:
ניחוח ההדרים נעים במיוחד. זה עץ שירוק כל השנה ואף נותן פרי. קיים גם זן ננסי הנקרא קונקווט (תפוז סיני) ולימנקווט (לימון ננסי). זנים אלו מתאימים גם לגידול במיכלים ולמרפסות.

לילנית רב גונית:
הפרחים דמויי חצוצרה נפתחים בשלל צבעים בשעות הערב ומפיצים ריח נעים. הצמח מגיע לגובה של מטר מתאים לשמש מלאה וחצי צל.

באדיבות משתלת גבעת ברנר

בודק...